SIDEN

Historien om EBBK

Klubbens historie går langt tilbage. Den 21. december 1931 blev Esbjerg bokse- og brydeklub stiftet af en gruppe esbjergensere som ønskede at skabe et miljø omkring deres fælles passion for boksning og brydning. Vi er sidenhen gået over til kun at fokusere på boksning og i 2001 skiftede klubben navn til Bokseklubben ”EBBK” Esbjerg. I dag er vi stadig bundet af stolte traditioner og har gennem tiden uddannet mange dygtige boksere. Flere af vores boksere har endda opnået store resultater både nationalt og internationalt ved bl.a. jyske, danske og nordiske mesterskaber, foruden deltagelse ved både EM, VM og OL.

Klubben har været værter for flere store boksestævner gennem årene, og har derudover også samarbejdet med mange andre klubber og organisationer for at fremme sporten i Danmark. På trods af vores udvikling og vækst, har vi altid haft bestræbt os på at fastholde vores kerneværdier og skarpe fokus på at tilbyde et trygt og godt miljø for alle vores medlemmer. Vi er stolte af klubbens historie og ser frem fortsat at træne fremtidige generationer af talentfulde boksere.

Tag endelig kontakt til os og hør mere. Vi glæder os til at byde dig velkommen i klubben!